Mprove

Resultaatgebieden

Uw klant centraal zetten

Uw organisatie scoort op zich wel prima, uw klanten zijn tevreden. Maar ook u weet als geen ander dat dit niet voldoende is voor de toekomst. Uw ambitie is groter en u realiseert zich dat uw organisatie zich verder moet ontwikkelen en vooruit moet, niet alleen om de concurrentie een stap voor te blijven maar met name om loyale klanten te krijgen. Onderzoek wijst uit dat een klant die slechts tevreden is, niet loyaal is aan uw organisatie; alleen de uiterst tevreden klanten zijn loyaal en zijn een ambassadeur voor uw merk. Service is en blijft de factor waarmee u zich de komende jaren kunt onderscheiden.

Mprove helpt u bij het creëren van uiterst tevreden klanten met een bewezen aanpak. Door procesverbetering, medewerkerontwikkeling en gastheerschap werkt Mprove nauw met u samen om te komen tot een echte kwaliteitsverhoging.

Verbeteren van de processen

Het verschil tussen winst en verlies is flinterdun tegenwoordig. De wijze waarop u uw processen regelt is hierbij kritisch. Uw processen staan op zich prima maar toch ziet u nog veel kansen voor verbetering: er gaat nog veel fout, zaken worden dubbel gedaan, er treedt inefficiëntie op en de faalkosten zijn te hoog. Het verbeteren van de processen levert u veel op: meer rust in uw organisatie, minder faalkosten, een hogere klanttevredenheid en een hogere medewerkertevredenheid.

Mprove heeft een bewezen aanpak die er voor zorgt dat uw processen nog efficiënter worden ingericht en faalkosten worden gereduceerd. Als gevolg van deze aanpak stijgen de medewerkers- en klanttevredenheid.

Uitvoeren van product events

De technische ontwikkelingen in de automobielindustrie gaan hard, heel hard. De auto’s worden in een hoog tempo technisch ingewikkelder, daarnaast is de klant ook steeds mondiger en beter geïnformeerd voordat deze de showroom bezoekt. Als verkooporganisatie is het dus zaak om de klant qua kennis steeds een stap voor te blijven en de klant op een uitstekende manier te bedienen, conform de waarden van het merk. Want alleen goede kennis van het product gecombineerd met de juiste vaardigheden heeft de verkooporganisatie een voorsprong op de klant en concurrentie. 

Mprove heeft een ruime ervaring met het uitvoeren van product events voor diverse merken. Het laatste product event werd hierbij zelfs beoordeelt met een 8,7.

Terugdringen van herhaalbezoeken

Fix it right the first time is een veelgehoorde kreet. Zijn uw herhaalbezoeken te hoog? Komen uw klanten vaak weer terug voor dezelfde reparatie of omdat de onderdelen er niet op tijd waren? Dit levert u niet alleen ergernis op, het kost u geld en het levert u een lagere klanttevredenheid op.

Zou het niet wenselijk zijn om de herhaalbezoeken te verlagen, daardoor meer winst te genereren, een goed lopend proces te hebben en last but not least: uiterst tevreden klanten? Mprove heeft een bewezen aanpak en reduceert de herhaalbezoeken samen u tot een aanvaardbaar niveau.

Invoering van vernieuwende service concepten

Niet zelden ervaart de klant de werkplaats en de werkzaamheden die er worden uitgevoerd als een black-box. De klant heeft geen zicht op de werkzaamheden die uitgevoerd worden, twijfelt of de bijkomende werkzaamheden wel echt nodig waren, of daar echt wel zoveel tijd voor nodig was en dus of de prijs wel gerechtvaardigd was. Dit laat de klant dan verbaal maar ook non-verbaal merken. Vervangen onderdelen worden daarom bewaard om de klant achteraf te overtuigen maar de vraag is of dit ook werkelijk lukt.

Een andere invalshoek is om de auto samen met de klant te bekijken, voordat de auto de werkplaats ingaat. Dit geeft de klant inzicht en is transparant. Zo wordt voor de klant direct zichtbaar welke onderdelen aan vervanging toe zijn en is de klant in de gelegenheid vragen te stellen. Het gevolg is een drastische stijging van de klanttevredenheid, direct toestemming van de klant voor het vervangen van onderdelen en een stijgend vertrouwen en loyaliteit.

Mprove heeft dit concept bij verschillende van de grootste bedrijven ingevoerd en kan samen met u de invoering van dit concept verzorgen.