Verminderen herhaalbezoeken bij een dealerbedrijf

portfolio

Harald van Groesen, operationeel directeur: "De ambitie om de herhaalbezoeken te reduceren is gehaald, daarbij steeg ook de klanttevredenheid en groeide het after sales team."


Wat hebben we aan Mprove gevraagd?

Bij een van de grootste Audi dealers van Nederland hadden we een grote uitdaging met het terugdringen van herhaalbezoeken. Niet alleen was de kwaliteit van het service proces onder de maat, ook de klantentevredenheid leed hieronder en de faalkosten waren te hoog. We hebben aan Mprove gevraagd om ons te helpen bij het terugdringen van de herhaalbezoeken.

Wat heeft Mprove voor ons gedaan?

Mprove is begonnen met een heldere en scherpe analyse van de knelpunten die optraden. Vervolgens zijn de verbeterpunten in kaart gebracht en zijn we onder begeleiding van Mprove aan de gang gegaan met het omzetten hiervan.

Wat was het resultaat?

Het uiteindelijke resultaat is dat de herhaalbezoeken zijn gereduceerd tot onder de 5% waarmee we ons tussen de beste dealers konden scharen. Daarnaast stonden we in de top 3 snelste stijgers van klanttevredenheid en hebben daarbij een importeursprijs van € 50.000,- verdiend.

Dit zegt de klant:

Wat mij erg aanspreekt is de manier waarop Mprove dit heeft aangepakt. Er is op een integere en respectvolle manier omgegaan met het team en de aanpak heeft uiteindelijk toe geleid dat we niet alleen cijfermatig de boel op orde hadden maar ook dat er een hecht after sales team gegroeid was. Mprove heeft er voor gezorgd dat iedereen er vol voor wilde gaan.